oops-yedoo-yootooΤα τελευταία χρόνια γίνεται πολύς ντόρος για τα ποδήλατα ισορροπίας. Η λογική πίσω από το ποδήλατο ισορροπίας είναι τα παιδιά να μάθουν από μικρή ηλικία την δεξιοτεχνία της ισορροπίας.

Τι είναι ένα ποδήλατο ισορροπίας;
Φανταστείτε ένα ποδήλατο για μικρά παιδιά χωρίς όμως δισκοβραχίονα, πετάλια και πολλές φορές χωρίς φρένα. Πριν αναρωτηθείτε αν χρειάζεται να αγοράσετε ένα ή απλά αν μπορείτε να μετατρέψετε ένα κανονικό ποδήλατο, να σας πούμε πως τα ποδήλατα ισορροπίας επειδή προορίζονται για παιδιά 2-4 ετών είναι συνήθως πάρα πολύ ελαφριά, αλλά και προσεκτικά προσαρμοσμένα στην φυσιολογία αυτών των ηλικιών. Για να κινηθεί το ποδήλατο, τα παιδιά το σπρώχνουν με τα πόδια τους -φανταστείτε ένα πατίνι που το παιδί κάθεται. Μετά από λίγο όταν αυξηθεί η αυτοπεποίθηση τους μπορούν να δίνουν μερικές σπρωξιές με τα πόδια και να κρατάνε ισορροπία.

Πολλοί γονείς βρίσκονται απέναντι στο δίλημμα, βοηθητικές ρόδες ή ποδήλατο ισορροπίας.

Τα παιδιά που μαθαίνουν να κάνουν ποδήλατο με βοηθητικές ρόδες (ρόδες εξάσκησης) μαθαίνουν ουσιαστικά, να κάνουν πετάλι αλλά όχι να ισορροπούν – οι έξτρα ρόδες αυτές κρατούν την ισορροπία. Έτσι λοιπόν, όταν η μαμά και ο μπαμπάς βγάζουν τις βοηθητικές ρόδες, το παιδί θα πρέπει να μάθει από την αρχή να κάνει ποδήλατο, γιατί τώρα θα πρέπει να κάνει πετάλι και να μάθει ισορροπία ταυτόχρονα.

Ξεκινώντας σε ένα ποδήλατο ισορροπίας τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες ισορροπίας χωρίς να χρειαστεί να κάνουν πετάλι. Έπειτα, όταν τελικά είναι έτοιμα να κάνουν ποδήλατο με πετάλια, το μόνο που θα έχουν να κάνουν είναι μια απλή εκμάθηση στα πετάλια. Τέλος στο τρέξιμο από πίσω τους, τέλος στο κράτημα της σέλας, τέλος στα επώδυνα ατυχήματα… είναι πραγματικά τόσο απλό!

Ο λόγος λοιπόν είναι, γιατί το σημαντικότερο για ένα παιδί είναι να μάθει πρώτα ισορροπία και μετά να κάνει πετάλι. Με ένα ποδήλατο ισορροπίας τα παιδιά επικεντρώνονται και μαθαίνουν να χρησιμοποιούν το σώμα τους με συντονισμένες κινήσεις για να ισορροπήσουν, να στρίψουν, να σταματήσουν. Η ισορροπία και το πετάλι είναι δύο εντολές που προέρχονται από διαφορετικά σημεία του εγκεφάλου, έτσι το να τα μαθαίνει ένα ένα το παιδί το κάνει πιο εύκολο και αποτελεσματικό.